Sunday, December 31, 2006

Srecna Nova Godina

Upravo sam zavrsila sa slanjem virtualnih cestitki. Sarma se krcka na sporetu. Ruska salata je napravljena. Kuglice od oraha sa rumom. Sampanjac.

A nekada: kupovina cestitki u Knez Mihajlovoj. Pocetkom decembra. Pisanje, adresiranje, lepljenje markica, radost zbog najveselijeg praznika u godini. Gde ces za novaka? Koliko je samo vazno bilo imati plan, mesto za docek, drustvo za docek. Kod kuce, mama u kuhinji, pravi tortu od badema sa pomorandzom, u rerni se krcka nesto, sto je prekriven namirnicama za pripremu "novogodisnje" vecere.

Prosle godine u Torontu je na danasnji dan pao veliki sneg. Aleks, Ivan i ja smo isli da se sankamo na brdasce pored North Prep skole. Ulice su bile prazne. Nas troje, sami na vrhu brdasca smo mogli tako da budemo sami i na Sevenom Polu. Nigde nikoga, da vikne:"Srecna Nova Godina komsija, komsinice, sine, kceri, brate, sestro, majko, oce!" Samo nas troje, i nasi tragovi u snegu, i srebrenasti odsjaj pahuljica, i mir, i prostor. O Kanado, naucila si me da je samoca velika kao tvoje prostranstvo, da mogu da pobegnem od svojih secanja u tvom ogromnom prostoru, gde ljudi vredno pokusavaju da rekonstruisu svoj zivot. Hajdemo iz pocetka: izgradimo kucu, karijeru, porodicu, novi identitet, novi patriotizam, nove prijatelje, nova secanja, nove poraze.

I za kraj moja omiljena pesma od grckog pesnika Konstantina Kavafija:


GRAD
Kažeš: "Otići ću u u drugu zemlju, otići ću do drugog mora.
Naći će se neki drugi, za mene bolji grad.
Unaprijed je osuđen ovdje i potkopan svaki moj rad.
I srce mi je - kao mrtvac - zakopano tu.
Dokle će u ovoj tmini čamiti moj um?
Kud god da okrenem oči, kud kod da pogled svinem, vidim samo svog života crne ruševine, jer sam prošao tolike godine, šćerdao i upropastio.
" Nećeš naći drugu zemlju, nećeš naći drugog mora.
Ovaj grad će te pratiti. Po istim ćeš ulicama ići.
U istom će te susedstvu i starost tvoja stići: i u istim ovim kućama ćeš osedjeti.
Uvijek ćeš u ovaj grad stizati.
Za neko drugo mjesto - nemoj se nadati - nema za tebe broda, nema puta.
Kao što si svoj život šćerdao iz ovog kuta, tako si ga na cijeloj kugli zemaljskoj upropastio.

1 comment:

Anonymous said...

оно што сам тражио, хвала